George Clota : Am făcut o comparație și între aeroporturi din care reiese Tirana are clar multe atuuri peste București.

0
43

Doar ce m-am întors azi din Tirana, capitala Albaniei și am zis sa scriu acum cat e cald. Nici nu prea am mai avut timp in ultima perioadă sa mai scriu din când în când câte o impresie de călătorie.

Un oraș de 4-5 mai mic decât București, capitala României.
Este un oraș în care încă mai poți să ieși la o cafea și la un fresh in centru cu 15 ron.
Unde poți să mănânci un ecler intr o cofetărie centrală și fancy cu mai puțin de 5 Ron.
Tirana este un oraș în expansiune, într-un proces de metamorfoza urbană, cu un tranzit de la tradiționalul albanez la un oraș aproape cosmopolit.

De la orașul tipic european, cu câteva piețe mari, ronduri și parcuri intra-urbane , insă și cu ceva amprente clasice de urbanism nord-american (incep să apară zgârie norii).
Capitala unei țări care a fost sub ocupație greaca, romana și otomană, parca a reușit să conserve câte puțin din fiecare perioadă istorică ce a definit acest oraș.

In ultimii ani probabil ați remarcat și o promovare susținuta in mediul online a întregii țări că destinație si mai cu precădere zona de sud, cu litoralul de la Sarande și Ksamil.
Turismul a bubuit foarte tare in sudul Albaniei, iar acum strategia este să promoveze integrat toate obiectivele din țară (bine fiind și o țară mică nu e un efort uriaș).

Azi uitându-ma pe tabela de zboruri am constatat că nu e mare diferență față de tabela din Otopeni.

Inevitabil am făcut o comparație și între aeroporturi din care reiese Tirana are clar multe atuuri peste București.

Un aeroport modern, foarte practic gândit, eficient, dotat cu scanere ultra moderne la security, cu scanere pentru control pașapoarte atât la sosiri cât și la plecări.
O zona generoasă, cu un spațiu mare deschis deservește zona de catering a aeroportului.
Totul aerisit, luminos, etc, bla…

Tirana are de 3 ori mai multe scanere decât Otopeni !!!

Lista de impresii și comparații poate continua, dar concluzia de bază este că se vede clar o strategie in care sunt implicați toți factori decisivi din Ministere/ Infrastructură/Turism/Economie, etc.

George Clota

Lasă un răspuns